Aanbevolen: Taxi Antwerpen ( A-Taxi 03 283 83 93 ) - Global Taxi Antwerpen ( 03/ 236 38 38 )

Taxi Liège  thumbnail

Taxi Liège

Published Jun 22, 23
6 min read

Taxi 3 Torrent

Ze willen graag op de foto voor geld… 600 meter naar beneden en we komen aan op de grond van de krater. 7 Km doorsnee, lijkt net de Beekse Bergen maar dan echt. We zijn in een erg lollige bui en dat houd ook niet meer op. Tijdens de rit zingen we Old Mc, Donald had a farm en zijn we de diertjes aan het tellen voor de Ark van Noach.

Wat flamingo’s vliegen voorbij en een Jackhal loopt langs de waterkant waar de flamingo’s wat onrustig van worden. Mooi gezicht zo’n Jackhal op zoek naar prooi. Leeuwen die diep in slaap liggen en absoluut niet reageren op geluid. Behalve als je de motor start dan zitten ze ineens rechtop. Aan de andere kant de krater weer uit, de 4 wd brengen ons door het mooie bos aan de buitenkant van de krater naar de camp site “ Kudu” bij het dorpje Keratu, buiten Ngorongoro.

De tenten staan al, hebben we 5 dollar voor betaald uit de fooienpot en de afwas is ook al gedaan. Das mooi want het is onze beurt voor de afwas vandaag. Tijdens het eten krijgen we te horen dat Jacqueline haar moeder is overleden. Niemand weet wat hij moet zeggen, je kan ook maar weinig zeggen, is gewoon ontzettend rot voor haar.

Nu wel afwas en we maken er uiteraard weer een natte boel van, laatste avond afwassen dus alles mag. Wat gaan drinken in de bar en nog wat nagepraat over de dag en het vervelende nieuws van Jacqueline wat genoeg gesprekstof op tafel gooit. Tijd voor bed. Dag 19 Ngorongoro Crater – Arusha Niet al te vroeg op om naar Arusha te rijden na het ontbijt (taxi vert auderghem).

Boek aan het lezen van Marcus, onze oorsprong, over het ontstaan van de mens en de fossielen van de eerste mens die gevonden zijn in Kenia en Tanzania. Erg interessant, jammer dat we niet meer naar de opgravingen zijn geweest zoals we probeerden te plannen. Had het graag willen zien - taxi to airport.

Na de lunch met de truck mee naar Arusha waar Robson boodschappen gaat doen. Willen alvast een beetje rondkijken voor morgen en geld wisselen. We zien een koffie tentje Jambo’s waar we morgen wel willen lunchen. Morgen alleen nog ontbijt en de rest moeten we zelf zien (taxi jobs). We besluiten om te gaan BBQen en dat wordt geregeld.

Taxi Willy Evergem

Gebakken eieren met bacon, tomaat en ui op toost. We krijgen al helemaal trek als we het aan het bedenken zijn. Robson wil de boodschappen wel doen. We gaan op zoek naar de pin maar die is er niet en gaan uiteindelijk weer terug naar de camp site We moeten op tijd terug zijn om Cobi en Jacqueline gedag te zeggen. taxi melle.

Morgen om 8 uur zijn ze thuis. We komen precies op tijd en dat nadat we midden op het kruispunt in Arusha pech kregen met de truck (taxi tournai lille). Ze rijden gewoon om je heen, alsof je er altijd al stond. Na het uitzwaaien de bar in gegaan waar we tot het avond eten zaten.

De T-shirt man kwam langs en snapte niet alles dus hebben we het groter op papier gezet en stap voor stap uitgelegd tot hij het begreep. Morgen om 8 uur in de avond komt hij ze brengen. Ben benieuwd - taxi leuven prijs. Voel de biertjes al aardig zitten en het is tijd voor eten.

Dat helpt want ben alweer aardig nuchter na de maaltijd, dus weer tijd om naar de bar te gaan. Na wat biertjes toch wel tijd om te gaan slapen want om 6 uur moeten we ontbijt maken voor 16 mensen… - Luchthavenvervoer Merksem. Dag 20 Arusha Om 6 uur onder de douche gesprongen, fris en wel klaar om ontbijt te maken.

Ben de bacon, tomaat en ui maar alvast op het gas gaan bakken. Marcus en Robson waren zo aardig om ons te pesten, vooral als je geen vuur krijgt. Met wat blazen kwam het vuur op gang en was alles al klaar behalve de eieren en de toost (toutankhamon tour et taxi). Danny heeft de toost gemaakt boven het vuurtje en ik de eieren gebakken op het gas.

Naar Arusha gereden. Begonnen bij een souvenirshop die we gisteren zagen. Hele mooie dingen voor niet hele hoge prijzen. Eerst toch maar koffie, dus op naar Jambo’s en een lekker bakkie genomen. Onderweg veel verkopers met batik doeken die je niet meer kwijt raakt. Eentje was boos omdat we niks kochten en na de koffie bij een ander wel wat kochten.

Taxi Vert Dilbeek

Hij heeft de hele avond muziek zitten luisteren. Kenny een goeie fles cognac. We konden niet echt iets passends bedenken. Voor Steven de cd Graceland van Paul Simon. Die heeft hij ooit gehad maar was gestolen en daar baalde hij best van. Helaas de cd niet kunnen vinden dus die zoeken we morgen nog in Nairobi en anders vanuit Nederland opsturen.

Daar wilde hij graag heen en Jan Willem kan wel een kaartje regelen. Na het eten verder gegaan in de bar. De T-shirt man is niet meer gekomen, gelukkig nog niet betaalt, maar helaas geen T-shirt dus.. Marcus probeert hem nog te bellen maar er is geen verbinding. Misschien morgen ochtend nog! Na het afrekenen en alle tanzaniaanse schillingen opgemaakt te hebben lekker slapen, laatste nachtje in de tent.

Ongeveer 5 uur over een asfalt weg dus moet goed gaan (taxi vert colis). Rijden langs de Kilimanjaro, helaas in de mist, maar ziet er wel mooi uit. Bij Namanga gaan we weer de grens over naar Kenia, dus weer alle formuliertjes invullen. Gaat vrij snel deze keer en we rijden zo weer verder.

Ineens gaat het zo snel en ga je weer naar huis terwijl het zo lang leek te duren (taxi bruxelles). Kan me niet voorstellen dat ik straks weer thuis zit. Aangekomen in het hotel leggen we de spullen op de kamers en gaan weer terug naar beneden om Kenny, Robson en Steven gedag te zeggen.

Werken stopt helaas niet voor hen. Ze gaan jammer genoeg ook niet mee uit eten vanavond - taxi bleu bruxelles. Lunch in het hotel, chicken curry, smaakt goed. Tas alvast uitgezocht en opnieuw ingepakt zodat alles klaar staat. In bad gaan zitten onder de douche, geen goed plan want dan zie je hoe vies je van zo’n reis wordt…nu weer schoon.

Drinken nog een biertje in de bar tot iedereen er is. Met zijn alle in de taxi met hoge snelheid door de bochten naar “Carnivoor”. Een van de bekendste restaurants in Nairobi. Goed beveiligd voor je naar binnen kan, ze zijn bang voor aanslagen. Schilt dat Amerika en Engeland een negatief reis advies geven, lekker rustig hier.

Taxi Blue Brussels

A-Taxi Antwerpen

Groenendaallaan 103, 2170 Antwerpen
03 283 83 93
Click here to learn more

Terug met de taxi. Nog wat gedronken in de bar en slapen in een bed. Even wennen na 20 dagen op een matje, en de 2 muggen in de kamer doen het net op de tent lijken…Dag 22 Nairobi – Amsterdam Om 5 uur de wekker om aan het ontbijt te zitten om 6 uur.

Muziek geluisterd, rondgelopen, me suf verveeld. Helemaal niet moe dus slapen heeft weinig zin…Elkaar maar bezig gehouden met stomme grapjes. Marcus liet zien op de kaart waar hij allemaal al was geweest in Afrika. Aardig wat gezien en dan nu Tanzania voor het eerst. Ik zou ook graag nog meer zien, maar dat voor een volgende reis.